ماکان آریا پارسا مدیریت بازرگانی را آموزش می دهد
اریک ریس، نویسنده و کارآفرین معروف می گوید: «من از موفقیت ها و شکست های خودم و دیگران درس گرفته ام.
https://experiment.com/users/eelearnpars
https://www.goodreads.com/user/show/148259005-elearnpars
اریک ریس، نویسنده و کارآفرین معروف می گوید:
من از موفقیتها و شکستهای خودم و دیگران آموختهام که موفقیت در کسبوکار نتیجه یک ژن خوب یا فقط قرار گرفتن در موقعیت مناسب نیست،
https://account.archdaily.com/us/users/profile
https://www.hackathon.io/users/260093
https://www.bbuzzart.com/profile/428183
در واقع موفقیت را میتوان با شناخت و اجتناب از اشتباهات دیگران مهندسی کرد! این بدان معناست که موفقیت آموزش پذیر است و قابل یادگیری است!
https://www.credly.com/users/elearnpars-elearnpars/badge
https://www.anime-planet.com/users/parsianmag
https://onedio.com/profil/parsianmag/
به دلیل همین مشکل دکتر ماکان آریا پارسا یکی از کارآفرینان مطرح ایرانی با راه اندازی چندین شرکت و راه اندازی کسب و کارهای مختلف در حال ایجاد صدها شغل دائمی و پایدار است، وی برخی از اشتباهات رایج کارآفرینان در حوزه کسب و کار را آموزش می دهد.
https://www.anime-planet.com/users/parsianmag
https://www.magcloud.com/user/fanpnu
https://edshelf.com/profile/fanpardazan
اجازه دهید از زبان خودمان دکتر ماکان آریا پارسا، تاجر نمونه ایرانی را مرور کنیم که پس از ناکامی ها و موفقیت های فراوان، سال ها تجربه کسب کرده است. در پایان این مقاله کوتاه با آنها بیشتر آشنا می شویم.
https://www.drupalgovcon.org/user/120851
https://salambanoo.royablog.ir/post/20/makan-ariya-parsa
اولین خطا | شما در هر بازاری موفق خواهید شد!
هرگز نباید از بهانه هایی مانند موفقیت محصول خود در بازار اول، انجام تحقیقات بازاریابی، صحبت با مردم، شناخت مخاطبان و حتی نظرسنجی برای دریافت بازخورد آنها دست بکشید.
تجربه به من نشان داده که دنیای بازاریابی پر از محصولات موفقی است که در بازارهای مشابه شکست خورده اند!
https://logopond.com/elearnpars/profile/534995/?filter=&page=
https://hypothes.is/users/elearnpars
بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر در یک بازار موفق باشند به این معنی است که همان محصول در بازارهای بعدی بسیار موفق خواهد بود. اما در واقع این یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان است.
https://experiment.com/users/ffanpnu
https://logopond.com/fanpnu/profile/535004/?filter=&page=
https://hypothes.is/users/fanpnu
خطای دوم | یک کسب و کار را با چندین شریک راه اندازی کنید
در ابتدا، زمانی که می خواستم کسب و کار خود را راه اندازی کنم، برای شروع بسیار هیجان زده بودم و این باعث شد که بخواهم با افراد زیادی شریک شوم. اما بعداً متوجه شدم که این یکی از بزرگترین اشتباهات من بود.
https://ko-fi.com/elearnpars#paypalModal
https://www.feedsfloor.com/profile/elearnpars
https://www.pexels.com/@elearnpars-191284433
به نظر من، کارآفرینان به جای شروع بزرگ و بحث برانگیز، باید به آرامی شروع کنند و در صورت نیاز به شریک، از تعداد کم شروع کنند. علاوه بر این، بهتر است هر یک از شرکا مهارت های متفاوت و ارزشمندی داشته باشند که به نفع کسب و کار باشد.
منبع : aparat.com
https://www.lesswrong.com/users/parsianmag
https://www.mobypicture.com/user/parsianmag
خطای سوم | منتظر شروع!
من فکر می کنم انتظار طولانی برای شروع یک تجارت اشتباه بزرگی است که مرتکب شدم. به نظر من برای شروع نباید تعلل کرد، بلکه باید در کار غوطه ور شد و به مرور پیشرفت کرد.
خطای چهارم | ارزش محصول را کاهش دهید
به نظر من استارتاپ بودن شرکت شما بهانه خوبی برای ورود به بازار محصولات بی کیفیت و کم ارزش نیست. شما باید یک محصول عالی بسازید و مطمئن شوید که مخاطب ارزش آن را درک کرده است.
البته در این راه نباید جذب کمال گرایی شوید و بخواهید محصول هر چیزی را به بازار عرضه کنید.
https://hub.docker.com/u/parsianmag
خطای پنجم | خرج کردن خیلی زیاد یا خیلی کم
دو طرز فکر مهم در میان کارآفرینان موفق وجود دارد:
وسواس خرج کردن پول،
از سرمایه گذاری روی افراد مناسب و شرایط مناسب نترسید.
نکته اصلی این است که این دو موقعیت در صورت افراط می تواند منجر به شکست کسب و کار شما شود! کارآفرین موفق می داند که در تجارت نباید بدون حساب خرج کرد و نباید از خرج کردن در مواقع ضروری بترسد.
https://rabbitroom.com/members/fanpnu/profile/
https://www.stageit.com/fanpnu
اکنون به کار خود نگاهی بیندازید و ببینید بیشترین هزینه را در کجا انجام داده اید. همچنین ببینید پس انداز شما به کجا منجر به عقب افتادگی شده است.
خطای ششم | همکاری با شرکت های غیرمنطبق
اکثر شرکت ها پس از اندکی رشد، برای رشد و موفقیت نیاز به همکاری با شرکت ها و افراد دیگر دارند. مثلا همکاری با یک شرکت طراحی سایت، سئو، حمل و نقل و ....
http://kabipanel.xobor.de/u156_elearnpars.html
https://www.wishlistr.com/profile/elearnpars
https://knowyourmeme.com/users/elearnpars
در این میان، کار با شرکت های غیر الزام آور تأثیر مخربی بر تجارت دارد. نکته مهم این است که یک قرارداد حقوقی صرف نمی تواند شرکت مقابل شما را وادار به انجام تمام تعهدات خود کند. بنابراین پیشنهاد میکنم قبل از شروع، درباره گروه تحقیق کنید، نمونه کارهای خود را مرور کنید و حتی از مشتریان قبلی آنها نظرسنجی کنید.
خطای هفتم | جهل بازاریابی
اشتباه دیگری که کارآفرینان مرتکب می شوند این است که فکر می کنند یک محصول خوب خودش را می فروشد!
اگر قرار باشد محصول خوبش را بفروشد، قطعا شرکت های بزرگی مثل تویوتا، bmw و دیگر شرکت ها را برای فروش محصولات ارزشمندشان بازاریابی نمی کند!
شما باید بدانید که محصول شما هر چه باشد، نیاز به بازاریابی دارد. این بازاریابی ممکن است شامل بازاریابی محیطی، بازاریابی آنلاین، بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی محتوا و غیره باشد.
https://p-tweets.com/elearnpars
https://nootheme.com/forums/users/elearnpars/
خطای هشتم | تیم نسازید
هر صاحب کسب و کاری معتقد است که هیچکس نمی تواند مانند او کارهایی انجام دهد و برای آنها متاسف است. خب می توان گفت این تفکر تا حدودی درست است. اما اگر کمی بیشتر به آن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این تصور می تواند شما را به عنوان یک صاحب کسب و کار خسته کند.
https://edshelf.com/profile/elearnpars
https://www.metal-archives.com/users/parsianmag
علاوه بر این، عدم ساختن یک تیم می تواند باعث عقب افتادن بسیاری از چیزها و شکست آنها به جای موفقیت شود. بنابراین بهتر است به جای بدبینی، تیم خود را بسازید و با کمک تکنیک های متقاعدسازی، ایجاد حس تعلق به سازمان و سایر نکات مدیریتی، اعضای تیم را به تدریج به گروه متعهد کنید.
تجربیاتم را با شما به اشتراک گذاشتم پس...
آموزش های جایگاه آریا پارسا که در بالا خواندم شامل تجربیاتی است که در این سال ها کار سختی بوده است.