کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم

کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم

khin_k3.jpg

سارا میتلند در کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم به طرح این پرسش می‌پردازد که چطور شد ما به فرهنگی رسیدیم که خودمختاری و فردگرایی، استقلال و رضایت را از هر زمان دیگری بیشتر ارج می‌نهد و درعین‌حال از تنهایی وحشت دارد. میتلند در این کتاب بسیار کاربردی راه‌حل‌هایی برای یافتن و لذت بردن از تنهایی در دنیای مدرن امروزی پیش روی مخاطب خود می‌گذارد. چگونه از تنهایی لذت ببریم در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری قرار می‌گیرد و برگردان فارسی آن با ترجمه‌ی سما قرابی و از انتشارات هنوز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی نویسنده

سارا میتلند نویسنده‌ی انگلیسی‌تباری است که بیشتر آثار فانتزی مذهبی تألیف می‌کند. در میان آثار او رمان و داستان کوتاه نیز می‌توان یافت. سبک آثار او رئالیسم جادویی است. کتاب «دختر دارالسلام» از آثار میتلند است که موفق شد توجه زیادی به خود جلب کند.

چگونه از تنهایی لذت ببریم

در بین ما آن‌هایی که لذت تنها‌ بودن را چشیده‌اند نیازی به قانع‌شدن ندارند و نیاز هم نیست کسی به آن‌ها درس بدهد در تنهایی چه بکنند و چطور راضی باشند؛ اما آن‌هایی که ذاتاً جذب تنهایی نمی‌شوند به این کتاب نیاز دارند، و این نیاز دلیل دارد. سارا میتلند در کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم عنوان می‌کند که بسیاری اوقات نیاز است انسان تنها باشد؛ یا به دلیل انجام پروژه‌ای که تمرکز تمام و کمال ما را می‌طلبد یا هر دلیل دیگری.

 شاید ته دلتان بیشتر راغب به تنها‌ بودن باشید اما از کناره‌گیری از جمع هراس داشته باشید، یا گاهی به سبب جریاناتی چون طلاق و جابه‌جایی یا از دست دادن عزیزی ناچار به خلوت کردن‌ با خود شده باشید، شاید هم فقط می‌خواهید تنها باشید اما درعین‌حال از تنها ماندن می‌ترسید. درهرصورت این کتاب برای شماست.

نگاهی به تاریخ تنهایی و دید جامعه به آن

میتلند کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم را با تحلیل جامعه و بدبینی‌اش نسبت به افرادی که تنهایی را برمی‌گزینند آغاز می‌کند. دریکی از فصل‌های کتاب به این موضوع می‌پردازد که جامعه تنهایی را خجالت‌آور می‌داند، آن را محکوم می‌کند و از آن هراس دارد، و تغییرات این دیدگاه را در طول تاریخ بررسی می‌کند. به‌عنوان‌مثال جایی اشاره می‌کند که در قرون‌وسطی کلمه‌ی «دختر خانه» را برای تحسین استقلال دخترانی که ازدواج‌نکرده‌ و روی پای خود ایستاده‌اند به کار می‌بردند.

«روزی روزگاری و درزمانی نه‌چندان دور، کلمه‌ی «تنها» معنایی قهرمانانه و ماجراجویانه در خود داشت. در تک‌وتنها بودن رنجر تنها هیچ معنای بد و ناراحت‌کننده‌ای وجود نداشت و حتی ایالت تگزاس هم با افتخار ایالت تک‌ستاره نامیده‌ شده است. اخیراً اما رسانه‌ها افراد تنها را قاتلی زنجیره‌ای و یا متجاوز جنسی به تصویر می‌کشند.»

میتلند در چند فصل دیگر نیز به تاریخ تنهایی و نگاه جامعه به آن می‌پردازد. بعدازآن کتاب رنگ و بوی شخصی‌تری به خود می‌گیرد و بخشی آغاز می‌شود که نویسنده در آن از ترس می‌نویسد.

«به یاد داشته باش اندکی ترس از تنها بودن کاملاً طبیعی است. اکثر ما در محیط‌هایی اجتماعی بزرگ‌شده‌ایم که آشکارا به ما این پیام را منتقل می‌کرد که تنهایی برایمان بد است، برای سلامتی‌مان ضرر دارد، مخصوصاً سلامت روانی‌مان، و «آبرویمان» را هم می‌برد.»

آیا تنها ماندن برای سلامت روانی ما مضر است؟

سارا میتلند به این نکته اشاره می‌کند که تمام شواهد علمی درباره‌ی مضرات تنهایی و تأثیر آن بر جسم و روان انسان درباره‌ی افرادی صدق می‌کند که به‌ناچار تنها هستند، نه کسانی که به اختیار تنهایی را انتخاب می‌کنند. اصل حرف میتلند آن است که هیچ اطلاعات دقیقی درباره‌ی تأثیرات تنهایی، چه مثبت و چه منفی، در دسترس نیست چراکه به آزمایش گذاشتن این مفهوم دشوار است.

اوقات فراغت در دنیای مدرن

در آن بخش‌هایی از کتاب که روی خودیاری تمرکز دارند می‌توان راهکارهایی برای انس گرفتن به ‌تنهایی و لذت بردن از آن پیدا کرد. یکی از فصل‌های کتاب درباره‌ی انجام دادن کارهایی است که از تنهایی انجام دادنشان لذت می‌بریم. نویسنده در این بخش تغییرات شیوه‌ی وقت‌گذرانان افراد و تقسیم زمان را در طول تاریخ بررسی کرده و با گفتن از گذشته‌های بسیار دور که زمان کار و اوقات فراغت افراد بسیار نزدیک به هم بود، حرف‌هایش را آغاز کرده است.

آن زمان‌ها شغل بیشتر مردم کشاورزی بود و کشاورز‌ها بیشتر وقت خود را روی زمین، تنها یا با چند تن از اعضای خانواده، سپری می‌کردند؛ خرید کردنشان در بازار محلی رویدادی اجتماعی به‌حساب می‌آمد و دورهم جمع‌شدن‌هایشان در مناسباتی مثل پشم‌چینی گوسفندان که زمانی در اسکاتلند رایج بود خلاصه می‌شد.

«حالا اما بیشتر ما تنها کار نمی‌کنیم. محیط کارمان هم حتی اندکی به محیط خطرناک و شلوغ کارخانه‌های قرن نوزدهم که کارگران منزوی را در خود جای می‌دادند، شبیه نیست؛ اما در همین زندگی‌ پرمشغله و استرس‌آور امروزی‌مان هم زمانی که به اوقات فراغت خود فکر می‌کنیم، عادت داریم بیشتر به فعالیت‌های جمعی بیندیشیم تا فعالیت‌های تک‌نفره، و سرخودمان را که خوب با کار و روزمرگی و به خیال خودمان «فراغت» گرم کردیم، به‌سادگی می‌گوییم دیگر زمانی برای تنها‌ ماندن نداریم.»

با برداشتن قدم‌های کوچک تنهایی‌مان را پس بگیریم

میتلند توصیه می‌کند با قدم‌های کوچک شروع کنید. تنهایی بدوید یا تنهایی به ماجراجویی بپردازید. در کتاب آمده است که خوشبختانه ماجراجویی از آن دست فعالیت‌هایی است که جامعه هم با تنهایی انجام دادنش مخالفتی ندارد. خیال‌پردازی کنید؛ ایرادش کجاست؟ بزنید به دل طبیعت و تنهایی سفر کنید.

حفظ کنید

یکی از چیزهایی که میتلند در کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم ما را به انجام آن ترغیب می‌کند از بر کردن شعر، یادگیری یک زبان جدید یا حفظ کردن جدول تناوبی و چیزهای این‌چنینی است.

میتلند می‌گوید:

«داشتن ذهنی مرتب خلاقیت را افزایش می‌دهد و یادگیری چیزهای زیبا و کارآمد به فرد احساس امنیت می‌دهد و او را از وابستگی صرف به خودش آزاد می‌کند، و گفتی کمک می‌کند میان سلامت عقل و تنهایی تعادل برقرار شود.»

این از آن نکاتی است که شاید شما را به فکر فروببرد. یک شعر خوب که از بر باشید، اگر زمانی مجبور شدید تنها بمانید، مثلاً در چاهی گیر افتادید یا به غاری تبعید شدید، به‌جز فکروخیال‌کردن چیزی دارید تا سر خود را گرم آن کنید.

خرید کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم

 

بررسی لوازم استوک سوناتا YF

سوناتا YF یکی از بهترین خودرو های موجود در ایران می باشد که با داشتن طراحی بی نظیر بدنه به سرعت دارای محبوبیت فراوانی شد. به طور معمول با آمدن یک محصول جدید به بازار لوازم یدکی آن هم وارد بازار می شود اما در بعضی موارد قیمت لوازم خودرو هیوندا سوناتا به قدری بالا است که خریداران را از تصمیم خود منصرف می کند، به همین دلیل افراد مجبورند به دنبال لوازم استوک سوناتا YF باشند.

کیفیت لوازم استوک سوناتا YF

 افرادی که به دنبال خرید لوازم استوک سوناتا YF هستند به کیفیت و کارایی قطعات بسیار توجه می کنند که البته کار بسیاری درستی است.

 در کل لغت استوک می تواند تصویر بدی در ذهن خریداران و شنوندگان داشته باشد اما این به خاطر لوازم دست دوم بی کیفیت و ضعیفی است که خریدار در گذشته با آن مواجه شده و این باعث شده تا خریدار نتواند آن تصاویر را از ذهن خود حذف کند.

 اما این مسائل نباید در خرید فرد تاثیر بگذارند چرا که همه لوازم استوک خودرو بی کیفیت نیستند، در واقع بازار وسایل استوک بسیار بازار پر رونقی است و بخشی از دلیل آن خرید و فروش لوازم با کیفیت می باشد.

 لوازم استوک سوناتا YF هم به دلیل خصوصیاتی که دارند مورد توجه خریداران و فروشندگان هستند، پیدا کردن لوازم استوک سوناتا YF کار سختی نیست اما برای اینکه بدانید محصولی که قصد خریداری آن را دارید بی کیفیت نباشد، پیشنهاد می شود حتما با یک مشاور یا کارشناس معتبر تماس گرفته و از او کمک بخواهید تا خرید مطمئنی داشته باشید.

 حتما توجه داشته باشید برای خرید لوازم استوک سوناتا YF آن ها را از مراکز معتبر تهیه کنید تا بتوانید در صورت لزوم بازگشت وجه خود را تضمین کنید.

قیمت لوازم استوک سوناتا YF چگونه است؟

 به طور طبیعی با بالا بودن کیفیت یک محصول قیمت آن هم تغییر می کند پس بنابراین می توان گفت قیمت در لوازم استوک سوناتا YF متغیر است. البته افراد باید بیشتر به کارایی و کیفیت محصولات توجه نمایند تا به قیمت آن، زیرا وسیله ای که خریداری می شود برای سلامتی و آسیب ندیدن خودرو و از همه مهم تر سرنشینان آن مورد استفاده قرار می گیرد.

ele7_x11.jpg

لوازم استوک خودرو سوناتا YF

 اما گاهی اوقات لوازم استوک سوناتا YF پیدا نمی شوند یا کم پیدا می شوند به همین دلیل بهتر است یک مرکز معتبری را برای خود انتخاب کرده و از آنجا اقدام کنید چرا که آن ها با این بازار کاملا آشنایی دارند و می توانند محصولات با قیمت های ارزان را برای مشتریان خود تهیه کنند.

 خودرو سوناتا YF یک خودروی محنصر به فرد، زیبا و همچنین گران قیمت است که در طی سال ها طرفداران زیادی به خصوص در ایران پیدا کرده است. مسلما چنین خودروی گران قیمتی لوازم یدک گرانی نیز دارد به همین دلیل لوازم استوک سوناتا YF گزینه بهتری برای کسانی است که علاقه مند به خرید لوازم خودرو با قیمت پایین هستند می باشد، چرا که دارای صرفه اقتصادی خوبی نسبت به لوازم نو است.

لوازم خودرو سوناتا YF

 لوازم خودرو سوناتا به دلیل داشتن برند معتبر جهانی و اصل بودن قطعات دارای قیمت بالایی هستند. اما خودرو وسیله ای است که باید به آن توجه و رسیدگی شود و در صورت عدم این رسیدگی آسیب هایی به خودرو وارد می شود که باید به سرعت تعمیر یا تعویض شوند.

 لوازم استوک سوناتا YF تقریبا مانند لوازم نو خودرو دارای کیفیت خوبی هستند البته کیفیت آن ها بستگی به این دارد که از مکان های معتبر خریداری شده اند یا خیر. به دلیل عدم آگاهی صحیح صاحبان این نوع خودرو از اصل یا تقلبی بودن لوازم استوک سوناتا YF بسیاری از افراد می توانند با فروختن لوازم بی کیفیت به خریداران سود کلانی کسب کنند.

 

لوازم استوک خودرو سوناتا YF

 برای خرید لوازم استوک سوناتا YF باید توجه داشته باشد که بهتر است قطعات کره ای را خریداری کنید، از آنجا که شرکت هیوندا یک شرکت کره ای است بنابراین قطعات اصل خودرو کره ای می باشند.

 البته این تنها یک پیشنهاد است چرا که بسیاری از شرکت های صنعتی هستند که قطعات با کیفیتی را تولید کرده و به بازار وارد می کنند. البته هر چقدر هم شما از خودرو مراقبت کنید باز هم با مرور زمان خودرو به قطعاتی نیاز پیدا می کند.

صرفه اقتصادی و نحوه خرید

 در بسیاری از موارد خرید آکبند محصول به صرفه اقتصادی فرد نمی باشد و البته درست هم است، چرا که قیمت بسیاری از محصولات خودرو سوناتا به دلایل بسیار مانند بالا بودن تورم قیمت اصلی خود محصول نیستند و افراد با خرید این محصولات مبلغی بیش از هزینه اصلی پرداخت می کنند.

 همانطور که گفته شد بهترین کار در این مواقع خرید لوازم استوک سوناتا YF می باشد که با خرید از مراکز معتبر و شناخته شده شما می توانید مبلغی بسیار کم پرداخت کرده و از محصولی با کارایی و کیفیتی بالا برخوردار شوید.

 سایت های بسیاری نیز هستند که به خرید و فروش لوازم استوک سوناتا YF می پردازند اما تعداد کمی می باشند که می توان به آن ها اعتماد کرد.

 

لوازم استوک خودرو سوناتا YF

 ممکن است حادثه ای پیش بیاید و آسیب های جدی به خودرو وارد شوند در این صورت شما می توانید به راحتی و با چند کلیک ساده لوازم استوک سوناتا YF مورد نیاز خود را خریداری نمایید. از لوازم بدنه گرفته تا لوازم موتور اتوموبیل و دیگر قطعات مورد نیاز خودرو در کمترین زمان ممکن به دست خریدار می رسند.

 خرید اینترنتی مزایای خود را دارد اما معایبی هم دارد برای مثال حتما به رنگ و بارکد لوازم استوک سوناتا YF دقت کنید و در صورت لزوم با مشاوران و کارشناسان سایت مورد نظر خود تماس بگیرید چرا که قرار دادن عکس یک محصول با کیفیت در سایت کار سختی نخواهد بود پس حتما یک سایت معتبر برای خرید های آنلاین خود پیدا کنید.

 توجه کنید که حتما لوازم استوک سوناتا YF را از سایت هایی خریداری نمایید که به شما گارانتی محصولات و همچنین بازگشت وجه را ارائه کنند، همچنین دارای پشتیبانی قبل و بعد از خرید نیز باشند.

درباره ی ارتفاع نصب روشویی های شیرآلات بهداشتی

درباره ی ارتفاع نصب روشویی های شیرآلات بهداشتی

 

روشویی ها به دوبخش تقسیم بندی می گردند: الف- روشویی های پایه دار ب- روشویی هایی که پایه ندارند

 

نکته قابل توجه در نصب روشویی خروجی لوله فاضلاب آن است  که باید در اتفاعی حدود ?? تا ?? سانتی متری در نظر گرفته شود. در این حالت به راحتی می توانیم خروجی سیفون روشویی را به فاضلاب نصب کنیم.

 

خروجی فاضلاب و اتصال لوله های شیر پیسوار روشویی

 

اگر روشویی از نوع پایده دار باشد که مشکل تقریبا حل شدهمی شود . ارتفاع این روشویی ها حدودا ?? سانتی مترمی باشد . بنابراین تنها کافیست که شیرآلات را بر روی جایگاه مشخص شده نصب کنید.

w1at_image1.jpg 

البته قابل ذکرمی باشد که استاندارد نصب روشویی در ارتفاع ?? سانتی متریمی باشد. بنابراین باید شیرهای پیسوار از کف حدود ?? سانتی متر بالاتر نصب شده باشند. عمق روشویی ها بین ?? تا ?? سانتی متر متغیر است و دهانه هر روشویی نیز بین ?? تا ?? سانتی متر می باشد.

 

بنابرانی برای نصب روشویی های بی پایه و یا نیم پایه که جدیدا وارد بازارشده اند هم باید همین ارتفاع ?? سانتی متری در نظر گرفته  بشود.

 

نکته مهم دیگر که در هنگام نصب شیرآلات بهداشتی باید مورد توجه  قراربگیرد، سوراخ کاری برای نصب روشویی به دیوار می باشید که فاصله سوراخ های در نظر گرفته شده برای نصب روشویی باید ?? سانتی متر باشند.

 

?- ارتفاع نصب شیرآلات توالت ایرانی

 

توالت های ایرانی به دلیل اینکه در پایین ترین سطح دسترسی قرار دارند مجموعه شیرآلات آن باید در ارتفاعی نصب بشوند که به راحتی توسط فرد بتوانند باز و بسته بشوند. در این حالت برای ارتفاع مناسب نصب شیرهای توالت ایرانی معمولا از کف تمام شده ارتفاع بین ?? تا ?? سانتی متری را در نظر می گیرند.

 

برای این منظور در هنگام لوله کشی باید در نظر داشت که شیرآلات توالت ایرانی را در موقعیتی نصب کنید که با کف تمام شده یعنی پس از اجرای کف سازی ساختمان حدودا ?? سانتی متر بالاتر باشد.

 

نکته مهم دیگر اینکه فاصله شیرآلات به کاسه توالت نباید آنقدر کم باشد که موجب مزاحمت برای فرد شود و نباید آنقدر زیاد باشد که دسترسی آسان آن را مختل نماید و فرد را با زحمت و دردسر مواجه کند.

 

?- ارتفاع نصب شیرآلات توالت فرنگی

 

توالت های فرنگی بر خلاف توالت ایرانی به دلیل اینکه نشیمن گاهی را دارا هستند ارتفاع بالاتری را نیازمند هستند. برای نصب توالت فرنگی باید ضمن اینکه فواصل عرضی و طولی با دیوارها در نظر گرفته شوند ارتفاع شیر هم به اندازه ای باشد که به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

 

ارتفاع در نظر گرفته شده برای نصب شیر توالت فرنگی حدود ?? سانتی متر باید باشند و معمولا محل آویز شیلنگ آن ?? سانتی متر بالاتر است.

 

در این نوع توالت هم فاصله مجموعه شیرآلات مانند توالت ایرانی بسیار مهم می باشد.

 

?- ارتفاع شیرآلات دوش حمام

 

دوش حمام باید در ارتفاعی قرارداشته باشد که برای افراد بلند قد به اندازه کافی بالا باشد که سرشان با آن برخورد نداشته باشد و برای افراد کوتاه قامت هم آب به شکل مناسبی بر روی سرشان ریخته شود. از این رو باید ارتفاع حداقل ?? سانت تا ? متر را برای نصب شیر دوش در نظر گرفت تا با احتساب المک دوش حدود ??? سانتی متر تا ? متر ارتفاع سر دوش تا زمین باشد.

 

وان یک شیر مخلوط دارد که باید حدود ارتفاع ?? سانتی نصب بشود و اگر به دوش مجهز باشد باید ?? سانتی متر فاصله سر دوش تا شیر مخلوط در نظر گرفته شود.

 

امنیت فروشگاه آنلاین اینترنتی

فروشگاه  آنلاین اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالا ها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند .

تعریف فروشگاه آنلاین 

برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سایت های پیشرفته حتی سبد خرید مشتری خود را تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه می دارند.

بنابراین مشتری در طی چند روز می تواند یک سبد خرید را تکمیل نماید و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و خدمات و کالای خود را دریافت نماید . ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( مجازی ) باشند . از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . .  اشاره نمود.مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست؛ خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه ی تجارت محسوب می شود؛ و برای فروشنده و مشتری سودمند می باشد . اما شروع این تجارت هم نیاز به یک سری عوامل دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهایی را در پی داشته باشد.

 

در ذیل به برخی از این عوامل و نکات اشاره می شود:

 

 

 

?     یک فروشگاه آنلاین اینترنتی از نظر سرمایه گذاری و مدیریت، هیچ فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. همان طور که شما برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه صرف کنید اگر برای طراحی سایت خود هزینه ی کافی انجام ندهید، هیچ سودی عاید شما نخواهد شد.

 

 

?       امنیت فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.

 

 

 

      همان طور که افراد به فکر امنیت مغازه ی خود هستند، باید خیلی بیشتر امنیت فروشگاه اینترنتی را

 

 

 

  در نظر بگیرند؛ زیرا سارقان اینترنتی خیلی ماهرتر از سارقان فیزیکی عمل می کنند.

 

?        فروشگاه  آنلاین اینترنتی هم نیاز به تبلیغات کارآمد دارد .

 

 

 

همان گونه که افراد برای رونق مشاغل خود از تبلیغات استفاده می نمایند؛ یک فروشگاه اینترنتی هم برای اینکه مطرح شود باید در وهله اول فروشگاه خود را در بین مردم مطرح کند و لازمه ی این کار انجام تبلیغات گسترده است .

با وجود این که اینترنت یک رسانه جدید محسوب می شود؛ ولی قوانین اصلی کسب و کار به قوت خود باقی و در این رسانه نیز کاربرد دارد .  

مزیت کار در فضای کار اشتراکی

مزیت کار در فضای کار اشتراکی

وبلاگ مقالات ‏10 مزیت کار در فضای کار اشتراکی

مزیت کار در فضای کار اشتراکی

مزیت کار در فضای کار اشتراکی

 

‏?? مزیت کار در فضای کار اشتراکی چیست؟ قبل از انتخاب، با بررسی نیازهای مان بهتر است بهترین فضا را برای کار کردن انتخاب کنیم.

یکی از جذاب­ترین جنبه­‌های آغاز کسب و کار شخصی این است فاصله گرفتن از رقابت‌های موجود در محیط کار است.

دیگر ساعت‌­های اضافه‌ کاری، جلسات خسته کننده و پروژه‌­هایی که در ساعت ?:?? روز چهارشنبه روی میزتان قرار می‌گرفتند وجود نخواهد داشت.

اینکه در خانه یا حتی یک کافی‌شاپ روی مبل راحتی بنشینیم و کار کنیم شبیه یک رویا به نظر می­‌رسد.

اما این سبک از کار کردن چالش­‌های خاص خود را دارد.

وقتی که شما در کنار تلویزیون، تخت خواب و خانواده خود هستید

کار کردن بدون حواس‌پرتی، با تمرکز و انگیزه بالا دشوار است.

در سال­های اخیر، فضاهای کار اشتراکی به عنوان گزینه‌­ای موفق برای حل این مشکلات به وجود آمده‌­اند.

اخیراً، تیمی از محققان یافته‌های خود را درباره فضای کار اشتراکی در مجله کسب‌وکار دانشگاه هاروارد منتشر کردند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که بین بازده کارکنان در فضای کار اشتراکی با کارکنان در فضاهای سنتی تفاوت‌های فاحشی وجود دارد.

با نگاه دقیق‌تری دریافتند که کارکنان فضای کار اشتراکی هدفمندتر و با تمرکز بیشتری کار می‌کنند.

این امر ناشی از احساس تعلق آنها به یک گروه است.

کارکردن در کنار جمع اما به صورت مستقل باعث می‌شود افراد برای کار انگیزه بیشتری داشته باشند.

در ادامه به مزیت‌هایی که فضای کار اشتراکی را از سایر فضاهای کاری متمایز می‌کند، اشاره می‌کنیم:

 

بازدهی بیشتر

معمولاً کارآفرینان مخاطب جدی فضاهای کار اشتراکی هستند.

ارتباط با افراد مختلف در یک محیط اداری، انرژی مضاعفی برای ادامه کار در هر یک از آنها ایجاد می‌کند.

طبق نتایج یک تحقیق که در سایت آفیس وایب منتشر شده، یک محیط کاری اشتراکی باعث کارآیی بیشتر در ??% از کارآفرینان، تمرکز بیشتر در ??% از کارآفرینان، و اعتماد به نفس بیشتر در ??% از آنها شده است.

هیجان حضور در یک محیط کاری اشتراکی، جایی که همه افراد به پروژه­‌های مربوط به کار خود مشغول هستند،

باعث می‌­شود که شما کسب و کار خود را با موفقیت به جلو ببرید.

 

جلوگیری از تنهایی

اغلب گفته می‌­شود که زندگی یک کارآفرین فقط می­‌تواند یک زندگی همراه با تنهایی باشد.

از طرفی کار کردن به تنهایی می‌­تواند تاثیرات منفی روی سلامت روانی افراد بگذارد.

ارتباط با دیگران در یک محیط کاری بخش مهمی از زندگی روزانه اکثر مردم را تشکیل می‌­دهد.

حضور در یک فضای کار اشتراکی باعث می‌شود

که شما در کنار افرادی که ذهنیت و سبک زندگی شبیه به شما دارند باشید.

این موضوع باعث می­‌شود شما در حالی‌که روی پروژه خود کار می‌کنید

حس اجتماعی بودن و سرزندگی داشته باشید.

حمایت عاطفی

اگر تا به حال به عنوان مدیر یک کسب‌وکار کوچک به خودتان و یا مسیرتان شک کرده‌اید، بدانید که تنها نیستید

با قرار گرفتن در کنار دیگر کارآفرینان، لحظاتی را که دچار تردید می­شوید را آسانتر پشت سر می‌گذارید.

شما در مسیر کاری خود از نظرات و انتقادات آنها نیز می‌توانید بیشترین بهره را ببرید.

 

کاهش هزینه‌ها با امکانات و تیم اجرایی مشترک

هر کسب‌وکاری برای راه‌اندازی و پیشرفت به امکاناتی نیاز دارد

که هر کدام از آنها هزینه‌های بسیاری دارند. مانند: اینترنت پرسرعت، خط‌های تلفن مخصوص و تجهیزاتی مانند مبلمان، پرینتر، اسکنر و… .

فضاهای کار اشتراکی این امکانات را در فضایی مطلوب در اختیار افراد قرار می‌دهند.

کسب‌وکارها یا افرادی که در این فضاها مشغول هستند هزینه ثابتی را پرداخت می‌کنند

و دیگر لازم نیست دغدغه تجهیزات را داشته باشند.

لازم نیست برای هر کاری محاسبات خاص انجام بدهند و به فکر پرداخت قبض‌ها باشند.

آنها دیگر به نیروی خدماتی یا نظافت ساختمان، تعمیر و نگهداری وسائل و… فکر نمی‌کنند.

 

شبکه‌سازی

هر فرد یا گروهی که بخواهد در اکوسیستم کاری خود دیده شود می‌تواند در این محیط با کارآفرین‌های حوزه تخصصی خود ملاقات کند.

استفاده از تجربه‌های این افراد می‌تواند تأثیر چشمگیری در موفقیت گروه‌های کاری داشته باشد.

افراد فعال و باانگیزه در کنار هم اما مستقل از هم کار می‌کنند.

از تجربه‌ها و اندوخته‌های یکدیگر استفاده می‌کنند.

ایده‌های جدید دریافت می‌کنند و پیشنهادهای خوب کاری دریافت می‌کنند یا ارائه می‌دهند.

این تعامل‌ها باعث می‌شوند دید بازتری به مسیر کار داشته باشید

و درک بهتری از توانایی‌ها و مهارت‌های‌تان پیدا کنید.

کار کردن به تنهایی یک مانع میان شما و افرادیست

که می­توانند به کسب و کار شما کمک کنند.

یکی دیگر از فواید کار کردن مشترک این است که شما را به افراد متخصص با مهارت‌ها و توانایی‌های گوناگون نزدیک میکند

همچنین به شما این فرصت را می‌دهد تا از اطلاعات آن­ها استفاده کنید.

از مزایای دیگر این فضا این است که برخی سازمان‌ها یا شرکت‌های خصوصی بزرگ یا شرکت‌های دولتی، بخشی از فعالیت‌های خود را در فضای کار اشتراکی آغاز می‌کنند.

این سازمان‌ها با هدف ارتقاء کاری خود و به‌روز بودن وارد فضای کار اشتراکی می‌شوند.

اما حضور آنها فرصت بسیار باارزشی برای صاحبان کسبوکارهای کوچک یا فریلنسرها است.

 

به‌روز بودن و اطلاع از رویدادهای مهم

 در یک فضای کار اشتراکی با کسانی که علایق شبیه شما دارند معاشرت می‌کنید.

ممکن است در زمان استراحت با آن‌ها درباره سینما، فوتبال و… هم‌کلام شوید.

در میان گپ‌وگفت‌ها اطلاعاتی در حوزه کاری خود دریافت می‌کنید که برای شما بسیار مفید است.

 از طریق تیم اجرایی فضای کار اشتراکی هم از رویدادهای مربوط به کارتان مطلع می‌شوید.

این اطلاعات باعث می‌شود در بهترین زمان بهترین اقدامات را برنامه‌ریزی و اجرا کنید یا بهترین آموزش‌ها را ببینید.

 

تمرین سازگاری و حفظ سرمایه اجتماعی

به عنوان یک مدیر یا فریلنسر، با حضور در یک فضای کار اشتراکی یاد می‌گیرید

که چگونه روابط کاری و سیستم خود را مدیریت کنید.

درواقع یک فرصت آزمون و خطا، بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار شماست.

در این فضا باید منافع جمع برای شما مهم باشد.

در مقابل بسیاری از مسائل باید منعطف و سازگار باشید.

باید بتوانید بهترین و مسالمت‌آمیزترین راه‌حل‌ها را پیدا کنید؛

چون فضا برای شما اختصاصی نیست و گروه‌های دیگری هم درآن مشغول به کارند.

این چالشها تمرین خوبی برای رویارویی با جامعه کاری واقعیست که بیرون از این فضا منتظر شماست.

 

کاهش استرس کاری

اگردر خانه حضور داشته باشید و ساعت کاری مورد نظرتان را مشغول به کار نباشید مضطرب می‌شوید.

ممکن است کارکردن شما با برنامه‌های خانواده تداخل داشته باشد.

ممکن است صدای تلویزیون، گفت‌وگو و رفت‌وآمدها حواس شما را پرت کند؛

مخصوصاً اگر اتاقی متعلق به خودتان نداشته باشید.

 وقتی کارتان آنگونه که انتظار دارید پیش نمی‌رود احساس گناه می‌کنید

و استرس به سراغ‌تان می‌آید.

اما با بیرون‌آمدن از خانه به قصد انجام کار و قرارگرفتن در محیط کاری آزاد این استرس‌ها از بین می‌روند.

 

افزایش توانایی مدیریت زمان

مزیت کار در فضای کاری اشتراکی این است که کارکردن در خانه وقفه‌های بسیاری در کار ایجاد می‌کند.

اگر نتوانید این وقفه‌های کاری را مدیریت کنید از کارتان عقب می‌مانید.

ممکن است ساعت‌های زیادی در خانه برای کارکردن بمانید، اما یک‌سوم زمانی که صرف کرده‌اید کار مفید انجام بدهید.

بنابراین حضور در فضایی که عوامل مختل‌کننده کار را ندارند، بهتر می‌توانید گذران وقت‌تان را مدیریت کنید.

 

جسارت در نوآوری و ایده‌پردازی

دیگر مزیت کار در فضای کار اشتراکی این است که وقتی تنها هستید، احتمالاً محافظه‌کارتر خواهید بود.

چون همه آسیب‌ها و هزینه‌های یک کار نوآورانه متوجه شماست جسارت پرداختن به ایده خود را نخواهید داشت.

اما اگر در یک فضای استارتاپی قرار بگیرید که همه به دنبال پیاده‌کردن ایده‌های خود هستند شما هم جسارت پیدا می‌کنید.

ممکن است هم‌تیمی‌هایی پیدا کنید و کار را با آنها شروع کنید.

حضور در جمع و همکاری با تیم باعث می‌شود با دلگرمی بیشتری به ایده‌های نوآورانه فکر کنید و آنها را راحت‌تر پیش ببرید.

همچنین در فضای کار استارتاپی با افراد باتجربه تعامل خواهید داشت

که کمک چشمگیری به پیشرفت کارتان می‌کند.

پارادیس هاب در شبکه های اجتماعی:

شماره دفتر کار: ???????????

آدرس دفتر کار: شعبه مرکزی: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خیابان ابوالفضل صمیع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir