میثم شکری ساز و ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی


میثم شکری ساز و ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی

 

میثم شکری ساز و بررسی ضرورت تقویت فرهنگ کارآفرینی در جامعه برای داشتن آینده ای امیدوارکننده باید با فرهنگ کارآفرینی سازگار شود.

میثم شکری ساز و ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی

 

برای داشتن آینده ای امیدوارکننده، جامعه باید خود را با فرهنگ کارآفرینی وفق دهد. فرهنگ کارآفرینی به عموم مردم کمک می کند تا مفاهیم و ارزش های اساسی کارآفرینی اعم از خلاقیت، نوآوری، کار تیمی، تکنیک های حل مسئله و غیره را بیاموزند و این ویژگی ها را در زندگی و کسب و کار خود به کار گیرند.

میثم شکری ساز و ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی

 

ترویج فرهنگ کارآفرینی یکی از عناصر ضروری برای تشویق و تقویت تولید ثروت در جامعه است. کارآفرینی را می توان یک سرمایه ملی دانست و کارآفرینان موتور محرکه این سرمایه هستند. کارآفرینی فرآیندی پویا است که نه تنها ثروت را افزایش می دهد، بلکه می تواند نقش مهمی در تغییر جامعه ایفا کند، بنابراین تشویق و تحریک کارآفرینی و پاداش دادن به فعالیت های کارآفرینانه منطقی است.

 

دکتر میثم شکری ساز معتقد است که کارآفرینی از منابع، نیروی کار و سرمایه استفاده نشده بهترین استفاده را می کند. کارآفرینان به امید کسب سود یا حل مشکلات جامعه، ریسک های زیادی می کنند. بنابراین کارآفرینی چیزی است که فراتر از دنیای تجارت است. اهمیت کارآفرینی به قدری گسترده است که نمی توان همه جوانب آن را تنها در یک نشریه کوتاه بررسی کرد، اما در این مقاله به بررسی برخی از دلایل اهمیت کارآفرینی در توسعه اقتصادی و رشد جامعه از دیدگاه دکتر دکتر می پردازیم. ممنون ساز. برای اینکه به شما نشان دهیم چرا باید فرهنگ کارآفرینی را در جامعه تقویت کنیم:

https://www.hamshahrionline.ir/news/613323/%D9%85%DB%8C%D8%AB%D9%85-%D8%B4%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C

 

1. کارآفرینی رشد اقتصادی را تسریع می کند

 

کارآفرینان می توانند رشد اقتصادی کشور را تحریک کنند. آنها با ایجاد محصولات و خدمات جدید شغل ایجاد می کنند و در نهایت توسعه اقتصادی را تسریع می کنند. کارآفرینی پتانسیل ایجاد تعداد زیادی شغل غیرتخصصی، ایجاد شغل برای افراد بدون مهارت یا تجربه کاری خاص، تبدیل آنها به افراد ماهر و همچنین آماده سازی نیروی کار مجرب برای صنایع بزرگ را دارد. زاد خواهم کرد افزایش نرخ اشتغال در کشور به شدت منوط به افزایش فرهنگ کارآفرینی است.

 

کارآفرینی از منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده می کند و با ایجاد نوآوری شغلی بهره وری را افزایش می دهد. کارآفرینان بازارهای جدیدی را با معرفی محصولات، خدمات و فناوری های جدید و بهبود یافته توسعه می دهند که به تولید ثروت جدید و افزایش درآمد ملی کمک می کند.

میثم شکری ساز و ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی

2. کارآفرینی نوآوری را تقویت می کند

 

کارآفرینان از طریق تحقیق و توسعه، نوآوری های جدیدی را معرفی می کنند که افق های جدیدی را برای سرمایه گذاری و ایجاد محصولات و فناوری ها می گشاید. کارآفرینان به دنبال حل مشکلاتی هستند که محصولات و فناوری های کنونی ندارند. بنابراین آنها زندگی مردم را با تولید محصولات و خدمات جدید یا با نوآوری محصولات و خدمات موجود بهبود می بخشند.

3. کارآفرینی می تواند تغییرات اجتماعی ایجاد کند

 

کارآفرینان می توانند سنت ها یا فرهنگ یک جامعه را با نادیده گرفتن روش ها، سیستم ها و فناوری های قدیمی تغییر دهند. کارآفرینان اساساً در معرفی فن‌آوری‌ها و سیستم‌های جدید پیشگام هستند و در نتیجه تغییراتی را در جامعه ایجاد می‌کنند. به گفته دکتر میثم شکری ساز، این تغییرات باعث بهبود سبک زندگی، بهبود روحیه و بهبود تصمیمات اقتصادی مردم می شود. این تغییرات اجتماعی نیز به تدریج منجر به تغییرات ملی و جهانی خواهد شد.

4. کارآفرینی منجر به توسعه صنعت می شود

 

کارآفرینان علاوه بر ایجاد ایده های تجاری جدید، تحقیق و توسعه را نیز ترویج می کنند. آنها ایده های خود را پرورش می دهند، آنها را دوباره شکل می دهند و سپس ایده های خود را به یک تجارت موفق تبدیل می کنند.

 

کارآفرینان همیشه به دنبال ایده های جدید هستند و در تلاش برای بهبود ایده های موجود هستند. اما فعالیت‌ها و ایده‌های آن‌ها نه تنها بر شرکت‌شان تأثیر می‌گذارد، بلکه بسیار فراتر از آن است: وقتی یک کارآفرین محصولات، خدمات یا ایده‌های جدیدی را توسعه می‌دهد، دیگران (و حتی ایده‌های اولیه‌اش) به دنبال آن خواهند بود. بنابراین، این ایده تنها در دست یک کارآفرین باقی نمی ماند، بلکه توسط کارآفرینان و افراد مختلف به اشتراک گذاشته می شود و دائماً در حال بهبود و تغییر است.

 

این سرمایه گذاری های مشترک بین کارآفرینان می تواند به صنعت کشور سرعت ببخشد. کارآفرینان به یکدیگر انگیزه می دهند، ایده ها و الهامات را به اشتراک می گذارند و برای ایجاد صنایع جدید برنامه ریزی می کنند. به این ترتیب کارآفرین با ایجاد تغییرات کوچک در صنعت، درهای جدیدی را به روی دیگران باز می کند.

5. کارآفرینی باعث بهبود و توسعه کسب و کارهای موجود می شود

 

اکثر مردم فکر می کنند که کارآفرینان فقط با محصولات و ایده های کاملاً جدید می آیند، اما کارآفرینان می توانند بر کسب و کار موجود نیز تأثیر بگذارند. از آنجایی که کارآفرینان همیشه خارج از چارچوب فکر می کنند، می توانند راه های نوآورانه ای برای رشد و توسعه کسب و کارهای موجود ابداع کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند فرآیندهای تولید را مدرن کنند، فناوری های جدیدی را برای توزیع و بازاریابی محصولات و خدمات ارائه دهند و به شرکت ها کمک کنند تا از منابعی که در اختیار دارند به طور کارآمدتر و موثرتر استفاده کنند.

 

به طور خلاصه حمایت کنید

چیپ تصویر CCD دوربین مداربسته / صدای دوطرفه در دوربین مداربسته


چیپ تصویر CCD دوربین مداربسته / صدای دوطرفه در دوربین مداربسته

چیپ های تصویر CCD دسته ای چیپ های تصویر در دوربین های مداربسته هستند که به واسطه حساسیت بالا نسبت به نور و رنگ ها مورد توجه قرار می گیرندCCD مخفف Charged Coupled Device نوعی سنسور تصویر است و یکی از اجزای کلیدی در اغلب دوربین های مداربسته محسوب می گردد. بعضی از دوربین ها نیز از سنسور دیگری با نام سنسور CMOS استفاده می کنند که در مقالات قبلی توضیح دادیم. در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق تر به ساختار سنسور CCD پرداخته و تفاوت های آن را با CMOS بازگو کنیم.

در ابتدا به مرور تعریف اساسی سنسور تصویر می پردازیم. حسگر تصویر بخشی از اجزای ساختاری دوربین مداربسته است که نور تابیده به لنز را دریافت کرده و آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند که در نهایت تصویر نهایی را که می بینید تشکیل می دهد. عملکرد این سنسور ها بسیار شبیه به سلول های خورشیدی در تبدیل نور به انرژی الکتریکی است. همچنین شکل ساختاری آنها نیز مانند یک سلول خورشیدی است. سنسور های CCD و CMOS معمولا بر روی تراشه های مداری یکپارچه ای تعبیه شده و دارای سایزهای مختلفی هستند.

CCD ها را می توان به عنوان لایه های فوتواکتیوی در نظر گرفت که دارای یک سری حفره بر روی خود هستند. زمانی که نور به این لایه ها برخورد می کند بسته های الکترونی داخل این گودال ها جمع شده و سپس به صورت سیگنال منتقل می گردند.  در واقع تفاوت اساسی سنسور های CCD و CMOS در نحوه انتقال این الکترون هاست. در سنسور CCD اساسا بارهای الکتریکی به یک نقطه بر روی تراشه منتقل شده و سپس توسط یکی کانورتر ADC آنالوگ-به-دیجیتال محتویات هر پیکسل به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می گردد. از سوی دیگر، CMOS ها برای انتقال بارها از ترانزیستورهای موجود در هر پیکسل استفاده می کنند.

از جمله تفاوت های کلی این دو سنسور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • CCD ها تصویر با کیفیت تری ارائه می دهند.
  • CMOS ها دارای حساسیت کمتری نسبت به نور هستند.
  • CCD ها به اندازه 100 برابر بیشتر از CMOS ها انرژی برق مصرف می کنند.
  • CCD ها معمولا تعداد پیکسل های بیشتری دارند.
  • CCD ها معمولا گران قیمت تر ازها CMOS هستند.

اگر چه سنسور CCD گران تر از CMOS است، اما حساسیت بالای آنها نسبت به نور آنها را تبدیل به گزینه بهتری برای استفاده در دوربین های مداربسته از این نظر می کند. این سنسورها تقریبا 70 درصد از نوری را که به آنها برخورد می کند را جذب می کنند. علاوه بر این، اغلب CCD های تولید شده ذاتا به اشعه مادون قرمز نیز حساس هستند لذا برای تصویربرداری در شب نیز مناسب هستند. بسیاری از دوربین های مداربسته که مجهز به چیپ تصویر CMOS هستند اغلب ارزان تر از دوربین های CCD بوده و در شرایط کم نور عملکرد خوبی ندارند و تصاویر با کیفیتی نیز تولید نمی کنند. بزرگترین اشکال سنسور CCD در مقایسه با CMOS در دوربین های مداربسته مصرف برق آنها است. با این حال، دوربین های مداربسته به طور معمول دارای منبع تغذیه یا آداپتور دوربین مداربسته منبع تغذیه ای جداگانه برای خود هستند. یکی از مزایای سنسور CMOS نسبت به CCD می تواند در دوربین های مستقل از برق و باتری خور باشد چون CMOS ها به انرژی الکتریکی کمتری نیازمندند.

به طور کلی مزایا و معایب سنسور CCD در موارد زیر خلاصه می گردد:

مزایا:

  • عملکرد خوب در شرایط نور کم
  • حساسیت بالا نسبت به نور
  • حساسیت کم نسبت به لرزش ها
  • ارائه تصویر با نویز کمتر
  • ارائه تصویر با کیفیت بالا

معایب:

  • مصرف بالای برق
  • گران قیمت بودن

امروز با توجه به پیشرفت چیپ های CMOS استفاده از CCD ها در دوربین های مداربسته بسیار محدود شده است. در ادامه برای اطلاعات بیشتر برای انتخاب میان این دو سنسور می توانید به مطلب زیر مراجعه کنید:

مقایسه سنسور CMOS و CCD در دوربین مداربسته

1. تفاوت ساختاری و پردازشی در سنسور CMOS و CCD

در سنسور های CCD تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال، خارج از سنسور ها انجام می شود، که باعث می شود تا دوربین های مدار بسته به زمان بیشتری برای تشکیل تصویر نیاز داشته باشند. اما در سنسورهای CMOS تمامی پروسه پردازش بر روی یک تراشه الکترونیکی انجام می گردد. CMOS ها اغلب نیازمند پهنای باند کمتری هستند. از طرف دیگر سنسور های تصویر CCD برای تقویت و تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال نیازمند مدارات و پردازنده های داخلی و خارجی هستند. و تمام اینها دلایلی است که باعث می گردد تا یک سنسور CCD اغلب با داغ شدن بیش از حد حین کار مواجه گردد.

2. تفاوت در کیفیت تصویر CMOS و CCD

دوربین های مدار بسته مجهز به سنسور CCD به طور معمول تصاویر با کیفیت تری ارائه می کنند. با این حال با پیشرفت تکنولوژی امروزه سنسور های CMOS نیز از لحاظ کیفیت تصویر قادر به رقابت با سنسورهای CCD بوده و از این نظر تقریبا با یکدیگر برابری می کنند.

3. تصویربرداری در نور کم

در سنسور های تصویر CCD سلول های شارژ شده با بار الکتریکی در داخل تراشه قرار دارند و این امر از تار شدن تصاویر جلوگیری می کند. بنابراین سنسورهای تصویر CCD در دوربین های مداربسته نسبت به نور حساسیت طیفی بالاتری داشته و نویز کمتری ایجاد می کنند.

  • واحد QE یا (Quantum Efficiency= کارایی کوانتومی) برای سنجش کیفیت تبدیل فوتون های نور به سیگنال های الکتریکی توسط دو سنسور CMOS و CCD استفاده می گردد. هرچه تعداد الکترون های موجود در یک پیکسل یا برای تشکیل یک پیکسل بیشتر باشد آن سنسور کارایی و حساسیت بالاتری نیز خواهد داشت.
  • واحد RN نیز برای سنجش میزان نویز موجود در تصاویر است. هرچه RN بالاتر باشد حساسیت سنسور بالاتر می باشد.

دوربین های مداربسته مجهز به سنسور CCD دارای عملکرد بهتری در نور کم یا شب بودند، به ویژه در مناطقی با دمای بالاتر. اما امروزه دوربین های مداربسته مجهز به سنسور CMOS حتی می توانند از این نظر از سنسورهای CCD پیشی بگیرند.

 

هایک ویژن   تیاندی

صدای دوطرفه در دوربین مداربسته

اصطلاح Two-way audio یا صدای دوطرفه در دوربین مداربسته و دستگاه های ضبط کننده هایک ویژن، به ساختار ورودی خروجی های دوربین اشاره می کند.

 

صدای دوطرفه در دوربین مداربسته چطور کار می کند؟

کارکرد صدای دوطرفه بسیار ساده است. دستگاه یا دوربین یک ورودی صدا دارد که میکروفن به آن متصل می شود یا میکروفن داخلی به آن متصل شده. خروجی نیز به بلندگو متصل می شود و صدای محیط را پخش می کند. با همین ساختار ساده می توان شرایطی ایجاد کرد که یک فرد بتواند با دوربین صحبت کند و طرف مقابل در حال نمایش تصاویر پاسخ او را بدهد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله دوربین هایک ویژن با قابلیت ضبط صدا  مراجعه کنید.

 

آیا همه دستگاه های هایک ویژن صدای دوطرفه دارند؟

تقریبا هیچ یک از دوربین های آنالوگ هایک ویژن به خودی خود ورودی صدا ندارند، در سیستم های آنالوگ صدا باید مستقیما به دستگاه DVR هایک ویژن متصل شود. در دوربین های تحت شبکه، برخی از دوربین های که در پایان کد با حرف S مشخص شده اند دارای امکان اتصال صدا هستند. البته صدا می تواند به دستگاه NVR نیز متصل شود. برای اطلاعات دقیق در این رابطه به کاتالوگ دوربین یا دستگاه مراجعه کنید.

 

انواع سوئیچ شبکه      اسپلیتر دوربین مدار بسته